2020. augusztus 23. 14:44 - Ragnafan1992

BnHA Star Knight Deku Extra: Utólagos 10K köszönetnyilvánító az Anime Manga Palota tagjaitól.

Sziasztok! Itt Ragnafan 1992 ír nektek. Ez a kis plusz utólag lett összehozva két Anime Manga Palota kollegámmal, Magekyo022-vel és xx18Rolandxx-el. Én nyitom a sort, mégpedig néhány érdekes infómorzsával. Már most megjegyzem, hogy elég szókimondó, nyers és őszinték leszünk, szóval ezért előre is elnézést kérek… vagy nem. Lássunk is hozzá.

  1. Midoriya Izuku technikája, a Hokuto Shinken létezik egy másik animében, méghozzá a számomra no.1. shonen Hokuto no Kenben. Az elhangzott technikák pontról pontra megfelelnek az ott látottakban. Ám, a kitanulás és fejlődés hosszú idők összerakása. Ehhez az mondjuk nem segített, hogy a technikák fele anime only és ott néha elborult a szar.
  2. Ha kérdeznétek, hogy melyik évadomra nem vagyok büszke az eddigi írásaim során, az az első évad. Ott lényegében szét akartam trollkodni az egész shonen műfajt és a főbb igazodópontom az Egy Akatsukis Élete és a Gintama volt. Utólag visszaolvasva eléggé félcmunkának érzem még akkor is, ha dicsérnek érte. Továbbá, a legtöbb csatajelenetem miatt se nevezném magamat jónak, de erre van mentségem. Valljuk be: Harcokat animálni és rajzolni sokkal könnyebb, mint azt rendesen körül írni és ezt szerintem mindenki meg tudja erősíteni. Ráadásul, ez az első alkotásom, ahol már kezdtem egy idő után belerázódni.
  3. Ellenkező kérdésnél, tehát, melyik évadomra vagyok büszke, azt kell mondjam, hogy a negyedik és az ötödik évadomra. A nyaralós szegmens abból a szempontból érdekes, hogy Mangekyo022 vetette fel, hogy az eredetiben az böködi a csőrét, hogy folyton szajkózva van a világ, azt közben annak csak egy körömpiszoknyi területén játszódik (nem számolom bele a két mozifilmet, mert az filler.) Eredetileg nekem se volt ötletem arra, hogy Magyarországot behozzam a történetembe, de ha már úgy is be akarom tenni Midoriya Hisashit, vagyis a főhős apját, keverem a kellemeset a hasznossal. Az ötödik évadomnál viszont Overhaul miatt voltam büszke. Az eredetiben nem volt annyira fenyegető és hidegvérű gonosz. Én viszont leengedtem a fenevadat a láncról! Hidegvérű, hatalomittas, keménykezű rohadékot alkottam össze (Ergó, egy igazi maffiavezért.), akinek Japán alvilága a kezében van. Na és itt jön a negyedik pont ehhez kapcsolva.
  4. Nem vagyok annyira jószívű, mint Kohei, aki eddig nem sok mindenkit öletett meg a jófiúk közül, de még a rosszakhoz is csak igen ritkán húzott ki valakit. Na, ez a nyálasság nálam teljesen felejtős, mert a racionalítás és a hidegvér okán szépen sorban ölök meg olyanokat, akik betöltötték a szerepüket. Egy pár példát említek: All Might, All for One, nem egy pár általam megírt OC karakter, Muscular. Erre még azt is hozzáteszem, hogy a főhős kezén száradt már emberi vér (ergó ölt, de kényszerhelyzetbe lett hozva).
  5. A négyes pontot figyelembe véve felkészültem arra, hogy kapni fogom a negatív visszhangot. Meg is kaptam, viszont, nem erre, hanem a párkapcsolatokra. Pontosabban, Midoriya és Ochako kapcsolatára kaptam a legnagyobb negatív visszhangot (amiből jó pár eléggé nem tűrte a nyomdafestéket. Itt jön képbe a figyelmeztetésem az elején.). Nem szoktam megítélni az embereket a csoportosulásuk miatt, de ami az efféle yaoista toxic réteg csinált, az kihúzta nálam a gyufát. Ez a réteg szerintem életében nem látott két meleg férfit élőben csinálni és ha látnának is, sikítva futnának ki a világból. Mindezek tetejében meg azt követelik, hogy Mineta dögöljön meg, észre nem véve, hogy bizonyos szögekből ők sem különbek. Azért még él bennem a remény, hogy ezt a réteget a normális Yaoi fanok egy nap ki fogják tagadni. Igen, akármennyire fura, de léteznek és már megkaptam tőlük, hogy noha nem nagyon tetszik a lépésem, elismerik, hogy a kapcsolatuk tényleg jól van felépítve.
  6. Áh! Igen! Tomura karaktere. Ahogy az előző helyzetjelentésben is kifejtettem, ez a nyápic szánalomtömeg 0 karakterfejlődését azzal akarta a Kohei kompenzálni, hogy feldugták a seggébe az All for Onet. Azonfelül csak a sajnálatot képes kicsikarni belőlem, ami valljuk be: Végső gonosznál csak egy érzelem kevés. Emiatt volt az, hogy a kezdetekben egy kétballkezes, szánalmas csődtömegnek írtam le, aki noha nagy örökös, folyton szopatják. Viszont, aki olvastam az Age of Heroes írásomat, az tudja, hogy bedobtam egy csavart a karakterbe és a hetedik évad egyik fele arról fog szólni.
  7. Az ottani alteregóm, Ragna csak egy cameo szerep miatt lett volna. Egészen pontosan, a kérdezz-feleleknél lett volna interjúvoltató, de annyira megtetszett a dolog, hogy végül már aktív tag lettem. Ehhez kapcsolódóan sokan vakarják a fejüket a Ragna X Rei Todoroki párkapcsolaton. Elmondom, hogy ez kezdetben azért volt, hogy Shoto jellemfejlődésen menjen keresztül. Nevezetesen arról van szó, amit szerintem sok gyerek átélt, amikor az anyja vagy az apja „új családtagot” hoz be.
  8. Hogy miért nem folytatom az eredeti canon történetének majmolását? Jogos a kérdés, de a válaszom annyi, hogy az eredeti sztori a Shie Hassakai arcnál már eléggé a kapkodás jellemezte, de ez még csak a jéghegy csúcsa. A történetmenet immár végérvényesen megmutatta, hogy az eddig felépített dolgok szó szerint le vannak köpve és egyértelmű, hogy Kohei Kishimotot majmolja ezerrel. Én viszont új utakat akarok kipróbálni. Meg akarom mutatni az igazi „hamis hősöket”, a kormányt, aki inkompetenciáját korrupcióval és fizikai erőszakkal akarja kompenzálni és pár régi és új gonosz behozatala sem árt.
  9. Ochako karakterével kapcsolatban, az eredetiben elég prominensként indult és reménykedtem a változásban. Ám, a második évad első fele után gyakorlatilag kilökték a sztoriból és jelenléte immár kimerül a statiszta szerepben. Mindenhol azt hallom, hogy a bunyós shonen cuccokban a női nem csak fanservicenek jó. Itt eleve aktívabban részt vesz a cselekvésekben, sokkal többet edz (ha már ő a második Hokuto Shinken örökös.), több harcban is részt vett, de emellé lelki támaszt nyújtott annak, akinek szüksége volt rá.
  10. Aoyama karakterét miért írtam ki a történetből? Biztos ezt is feltettétek magatoknak. Hát, bevallom az őszintét, sosem bírtam ezt a bájgúnárt. Valami miatt, ha megláttam a sorozatban, folyton a hideg kirázott tőle. Másik okom, hogy veszélyhelyzetben simán el tudnám képzelni, hogy ő lenne az első, aki felhúzza a nyúlcipőt. Summa Summarum: Kumoro Aijin karaktere később fogant meg a fejemben.
  11. Eriről is ejtek pár szót. Én megszerettem, de tény, hogy a fesztivál után már csak a csak kawaii jelenetek kivételével el is tűnik. Pedig, az is egy érdekes történet lenne, hogy egy év földi pokol után milyen érzés lehet neki egy szerető családba kerülnie és a múltját lassan hátrahagyva, új emberként támadjon fel.

Ennyi lett volna a némi infómorzsa megosztásom. Jövő héten indul útjára a hetedik évad, amit remélem, hogy ugyanolyan elánnal fogjátok olvasni, mint az eddigi agymenésemet. Sziasztok!

Mangekyo022: 

Üdvözlet mindenkinek!

Nos, Ragna1992 Star Knight Deku műve újabb magaslatokat ért el, melyre természetesen én és xx18Rolandxx is büszkék vagyunk. Nem nagyon vagyok ilyen alkalmak idején túl bőbeszédű, szóval akkor lássuk is, mit gondolok én.

Előjáróbban annyit viszont fontos tudni, hogy egy, én soha nem voltam túl nagy rajongója a My Hero Academia (eredeti nevén Boku No Hero Academia) jelenségnek, nem tartottam semmivel sem jobbnak vagy többnek, mint bármelyik más Weekly Shonen Jump terméket. Sir Nighteye haláláig olvastam a mangát, aztán dobtam az egészet a többi 1996 után írt Weekly Shonen Jump cuccokkal együtt. 2018-as szakításom a magazinnal már megírtam az Anime Manga Palotán, szóval erről nem írnék. Csak megjegyzem, hogy a fórumokon és a Forneverworld és társai révén azért még értesülök, hogy mikor hogyan fullasztja meg a Weekly Shonen Jump a saját alkotóit és cuccait a nagyobbnál nagyobb megalomán kliséikkel. Lásd Naruto/Bleach/Devilman féle démonok/szellemek/entitások a karakterek belső világában akik aztán 7 új képességet adnak a főhősnek (mert ugye minek kreativitás, ha egyszerűen beletömhetünk ezer képeséget a karakterek ánuszába), melyet aztán eljátszottak Tomurával is (aki a mai napig az egyik legrosszabb és legerőltetettebb bunyós shonen cucc főgonosz), túlhypolt új karakterek röhejes eliminálása vagy földbe döngölése és sorolhatnám. Nem azt mondom, hogy rossz, csak annyit, hogy nem érdemel annyi ömlengést, mint amit egyesek adnak neki. Bár igaz, ma a „szuperhősök” divat világát éljük, ilyenkor még a legbénább szuperhősös cucc is akkora imádatot kap, mint más termékek, melyek évek, illetve évtizedek alatt építettek fel minőségi munkával. Mondjuk, Kishimoto még külön reklámozta is Koheit és a mangáját, mondván, hogy „felül fogja szárnyalni a One Piece eladásokat is”… aztán jött rá két évre a Kimetsu No Yaiba is kiröhögte.

 Ragna1992 állt elő az ötlettel, hogy szeretné fanfiction történetet írni belőle a saját íze-kedve szerint, de szeretett volna pár „editor” társat. Mivel szerettem volna segíteni neki, még ha csak minimálisan is, ezért belementem és hogy őszinte legyek, nem bántam meg, mert amíg Kohei mangája már a Stain nevű hülyére hypolt fail után lejtmenetbe kezdett menni, addig Ragnának sikerült a színvonalat tartania, néha pedig még emelnie is.

A kezdetek elején már eldöntöttük, hogy miket akarunk már az elején megváltoztatni az eredetihez képest – elvégre ha már a DC és Marvel képregényekben is vannak erőnélküli hősök, akkor miért is kell ezt az „adjuk oda a legjobb skillt a béna főhősnek” klisét erőltetni? Már az eredeti kapcsán is mondtam, hogy simán lehetett volna belőle az animék Green Arrow, Nightwing vagy Batman figurája, ha a kedves mangaka nem akart volna leragadni a shonen kliséknél.

Előre elhatároztuk, hogy mik azok, amiket megtartanánk az eredeti műből, hogy mivel vagy mire cserélnénk ki amik nem tetszettek nekünk, hogyan tudnánk úgy átírni a történéseket, hogy azok még véletlenül se legyenek az eredetihez hasonlóan nevetségesek (lásd Staint, a legendás S-osztályú hős gyilkost hülyére veri három 15 éves amatőr tanonc vagy All Might felesleges életben tartása). Miközben próbáltunk kitalálni új ötleteket, melyek nem csak beleillenének a My Hero Academia világába, de még ki is bővítené azt. Igaz, raktunk bele olyan karaktereket, akik más animékben vagy mangákban szerepeltek, de ugye a fanfiction számára megvan az a lehetőség, hogy az alkotó/alkotók belerakhassanak idegen dolgokat is, amíg azok az adott mű világnak szabályait nem rúgják fel.

A karakterek amennyire lehetett jobban elvittük őket a karakterfejlődés útján. Próbáltunk több szerepet adni az eredetiben elhanyagolt vagy „csak azért van, hogy ilyen is legyen” karaktereknek, illetve úgy voltunk vele, hogy érdemesebb kivinni a karaktereket a tipikus anime/manga komfortzónákból.

Kedvencem amikor elhatároztuk, hogy kivisszük a főhősöket Japán területén kívülre is és kibővítjük azt a világot, amit Kohei az eredetiben egyfolytában emlegetett, de soha nem mert megmutatni. Elvégre miért ne lehetne megmutatni, hogy a többi országban, illetve kontinensen milyen rendszerek épültek fel, hogy álltak hozzá bizonyos országok kormányai a Quirk jelenséghez, illetve mennyire más az úgymond „hős szakma” országonként. Ezt az, amiből Kohei rengeteget kihozhatott volna, de, soha nem mert meglépni.

Természetesen próbáltunk minél több inspirációt szerezni, ezért megnézünk más szuperhősös animéket, illetve DC rajzfilmeket. Kedvencem a 2011-es Tiger & Bunny, ahol az „ottani Stain” nem mond ellent saját maga ideáljainak (mivel ugye Stain a szövegelései ellenére pont azokat a hősöket támadta, akik az ő ideáljai megfeleltek, míg a „korruptokat” – már ha még volt egyáltalán az Endeavoros balhé után – simán hagyta föl és alá császkálni), illetve bebizonyították, hogy egy fő gonosznak nem kellenek hegyeket pusztító erőket feldugni a segébe, hogy veszélyt jelentő karizmatikus ellenség lehessen. DC vonalon meg ugye főleg a komolyabb témákat felvető rajzfilmeket néztük meg, mint a 2012-es Superman Szemben Az Elitekkel.

Összefoglalva habár én csak kisegítem Ragnát pár dologban, azért elmondható, hogy megkedveltem a művét, s remélem, hogy továbbra is szép sikereket fog elérni.

xx18Rolandxx:

Hát ezt is megéltük! Ragna kollégánk másfél éve futó fanfiction sorozata elérte a 10.000 feletti olvasót. Ez tényleg szép teljesítmény, főleg ha azt nézzük, hogy milyen alapanyagot és formátumot választott arra, hogy kiélhesse a benne rejtőző kreativitást. Persze most fel lehet tenni a kérdést, hogy "Tehát ez egy fancfiction, minek hozzá kreativitás hisz az alapanyag már adott?" Jogos kérdés, de hozzá kell tennem, hogy rengeteg fanfiction olvastam már az évek során nem csak a BNHA-ból hanem más filmek/sorozatok vagy médiumok alapján készülteket is és azt le kell szögezni, hogy aki ezen írásra adja a fejét és többet akar kihozni az alapanyagból annál, hogy a szereplőkkel eljátszatja a "Nagy kolbászos pizzafutár 9-et", az elég nehéz dolgot vállal be.

Nem, csak azért mert meg kell küzdeni az adott médium sokszor vérpistike módjára viselkedő rajongóival, hanem meg kell hagyni annak hangulatát, világfelépítését, szabályrendszerét és karaktereit úgy, hogy közben a saját ötleteit is beleírja a történetbe. Ragna vette a jelenleg legnépszerűbb animétt, a My Hero Academiát és úgy döntött, hogy megpróbálja nem csak kijavítani a mangaka hülyeségeit hanem olyan szemszögből bemutatni a szériát amitől az valószínűleg több lenne mint egy tucat shounen, ami most a Marvel univerzumot vette alapanyagul aminek én személy szerint nem vagyok sem nagy rajongója sem nagy utálója de azért valljuk be, hogy könnyen bele lehet kötni. A MHA mangakája Horikoshi Kohei fogta ezt az univerzumot és kvázi átmásolta a japán animék sablon shounen világába és ezt értsétek szó szerint mert minden amiért a shounen műfajt szeretni és utálni lehet az itt van. Nos Ragna pedig fogta ezt a művet és eldöntötte, hogy ő már pedig megmutatja a, saját verzióját.

Bevallom őszintén mikor először beszélt nekem a tervéről nem tudtam hova tenni a dolgot, hiszen az eredeti mangát nem olvasom, az animét pedig az első évad után dobtam és azóta se nyúltam hozzá így voltak kétségeim affelől, hogy fogom-e egyáltalán érteni az egészet. Szerencsére Ragna úgy írta át a történetet, hogy tudatosan építi annak a világát de nem gyalázza meg az eredeti művet sőt rengeteg  olyan dologgal egészítette ki, amik szerintem még az eredeti művet is jobbá tennék. Ha csak egy példát kéne mondanom, akkor ott van All Might halála, amit, mint ahogy nekem is elmagyarázott a mangaka cseszett meglépni, holott lett volna értelme. Nos, itt megmutatta, hogy hogyan is menne tovább a karakterek élete és személyes kapcsolataik egymással és változna a személyiségük főleg ugyebár Deku-é aki a legnagyobb példaképét és hősét veszítette el. A történetben ez egy nagyon rész, gyakorlatilag az egyik legjobb drámai momentum. De az Overhaul elleni csata arc sem piskóta, és ahogy beletoldotta a saját karaktereit név szerint Imperiust és Angiust és a hozzájuk kapcsolódó misztikumot az nagyon ötletesen lett kitalálva illetve, ahogyan belefűzte az én kis történetem főszereplőjét, a bérgyilkos farkasférfit Dan-t az is kellő büszkeséggel tölt el.

Viszont ugyebár egy fanfiction szériánál elsősorban a saját történeteket kell figyelembe venni. Abból is van itt bőven és meg kell mondanom, hogy egyszerűen felfoghatatlan, hogy hogy lehet az, hogy egy fanfiction szériában jobb történetek vannak mint amiket a hivatalos mangaka talál ki? A Magyarországon játszódó történetszál Deku apjával nem csak, hogy sokkal izgalmasabb és remekül beleszővi az ország múltjának a történéseit is de behozza a történet két legizgalmasabb de egyben leggyűlölnivalóbb karaktereit is Orlok Kristóf és Erdélyi Vanessza képében akinek a képessége is lenyűgöző és ahogy Ragna szavaiból kivettem Kristóf még vissza fog térni (remélem mert van potenciál a karakterében). Csaták tekintetében elégedett vagyok viszont sajnos saját kútfőből is megerősíthetem, hogy a csaták rajzolva sokszor jobban működnek, mint leírva, de ellenben ilyenkor az ember a saját képzeletére hagyatkozva képzelheti el az egészet (az én képzeletemben Vanesszát Jennifer Garner játtsza XD )

Amikkel azonban 100%-an elégedett vagyok azok a karakterek. Nem csak, hogy jobban vannak fejlődve, mint ahogy a mangában ahogyan a sok fórumozó is leírja hanem Ragna próbálja sokkal emberibbre megalkotni őket. Persze nem változtat sokat rajtuk, de például Deku és Bakugo párosa itt jobban ki van egyenlítve és nem csak egy újabb Naruto x Sasuke párost kapunk, mint amit a mangaka is prezentált anno viszont legnagyobb sajnálatunkra itt is megjelentek az úgymond Deku x Bakugo yaoi fanatisták akik vérpistike módjára fröcsögik tele a hülyeségeikkel az egészet mert, hogy "Mi az, hogy Ochako-val jön össze?" Meg ehhez hasonlók. Ez kb. ugyanaz, hogy Naruto miért nem Sakurával jött össze mikor mindenki őket shippelte és ezt parancsolták Kishimoto-nak is .De tudjátok mit? A Deku x Ochako páros nem csak, hogy aranyos. Hanem a kapcsolatuk nagyon is erős és meghitt, mert összeillenek. .Bakugo is megmaradt ugyan egy nagypofájú méregzsáknak de a jellembeli betoldások, hogy például tud főzni, Gordon Ramsey a példaképe és még így is kisegíti a többiket ha kell remek kontrasztot adott a jellemének és nem lett belőle mondjuk egy Seto Kaiba akinél a néző a mai napig nem érti, hogy Yugiék miért állnak vele egyáltalán szóba mikor a jelleme 220 rész után is ugyanaz maradt.  Mineta jellemfejlődése viszont egyértelműen a sorozat egyik legékesebb példája annak, hogy hogyan kell azt véghezvinni és sokkal szerthetőbbé tenni őt az olvasók szemében. Az új karakter Ai megjelenése is sokat dob a szérián, a szerethető perverzsége mellet a kedves és odaadó jelleme miatt nagyon hamar az egyik kedvenc karakterem lett akárcsak az édesanyja és remélem, hogy a spiderfamily többi tagját is viszont látjuk majd.  A Ragna-Rei-Eri trió is szépen van kivitelzve, legalábbis a Ragna x Rei love story is million times better love story then Szürke 50 árnyalata...

De akkor lássuk a gonoszokat. Azt már most leszögezem, hogy a MHA negatív karaktereivel nem az a baj, hogy sablonosak vagy klisések, hanem egyrészt hülyék, mint a seggem másrészt iszonyatos balherék. Shiragaki Tomura az a fajta gonosz, akit például a Hokuto no Ken gonoszai reggeli edzés gyanánt használnának boxzsáknak de ahogy hallom a mangakának sikerült nagyon szép karakterfejlődést csinálnia neki aminél nem tudtam eldönteni, hogy az asztalba vagy a falba verjem-e a fejemet viszont ahogy Ragna elkezdte más irányba vinni a karakterét az nagyon érdekes. Himiko még mindig hozza a Harley Quinn stílust, Endeavor történetszála és jellemváltozása sokkal jobban lett kivitelezve, mert ami az eredeti műben van az egy akkora agyonromatizált szarság ami már felér Mr. Szürke és Bádog Anasztázia kalandjaival. Overhaul nem tudom milyen az eredeti műben de itt egy igazi rohadék alak aki kínoz egy szerencsétlen kislányt pusztán mert a véréből készült drog milliókat hoz neki a konyhára. Hölgyeim és Uraim ilyennek kell lennie egy igazi gonosz karakternek. Imperius és Angius még rejtély de nagyon várom az ő visszatérésüket.

Összességében a Star Knight Deku egy izgalmas fanfiction széria ami nem hogy nem gyalázza meg az eredeti alapanyagot. Hanem szépen egészíti ki és javítja ki annak hibáit, amikért elsősorban a mangaka a hibás. Elvégre mostanra ő is beleesett abba a csapdába, mint anno Kishimoto, vagyis, hogy már lassan nála is a fanok írják az egészet nem ő és fenyegetik Twitteren , hogy ha nem az lesz amit ők akarnak akkor dobják a művét a kukába. Ennél szarabb és szánalmassabb hozzáállást egy mangához tényleg nem lehet csinálni. Talán csak a yaoisták azok akik nagyon ekézték kollégánk művét főleg a párosítások miatt. Na, most aki esetleg nem tudná a yaoi meg egyéb erotikus fanfiction művek másra nem jók, minthogy akik olvassák, azok játsszanak a micsodájukkal, amíg jólesik nekik, más oldaluk nincs. A Star Knight Deku viszont egy komolyan vett mű amiben gondolom ha lenne is meleg karakter vagy szál annak próbálna Ragna valamiféle értelmet adni.

Ez volna a véleményem a nevezetes műről és továbbra is kiemelt figyelemmel fogom követni a történetet és ha Ragna így halad tovább akkor remélem egy idő után nem csak fanfictionöket fog írni hanem belevág egy saját történetbe is hiszen mindent el kell kezdeni valahol.

Sziasztok!

Címkék: Fanfiction BnHA
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://animekesgames.blog.hu/api/trackback/id/tr6516173860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása