Sziasztok. Itt újra Ragnafan1992. Bevallom az őszintét, nem vagyok oda a MOBA játékműfajért. Kipróbáltam párat, a Leauge of Legendstől a SMITE-ig, de baromira nem jött be. Amikor viszont DMNemo említette ezt a játékot, felkeltette az érdeklődésemet. Az oka egyszerű: Blizzard. Személyszerint a Blizzardot tartom a legjobb Valós Idejű Stratégiák alkotóinak. Mind a Starcraft és mind a Warcraft a nagy kedvenceim. A Diablo meg nagy favorit, ha RPG-ről van szó. És ha még kellet egy löket arra, hogy ezt a játékot leszedjem, akkor megkaptam. A fent említett három Blizzard játék szereplői csapnak össze egymással a győzelem érdekében. Ez elég is volt, hogy letöltsem. Az eredmény magáért beszél....KIVÁLÓ ÉLMÉNY
Kezdem a történettel. Mert kíváncsi voltam rá: Miért csapnak össze ezek hősök? Itt ér az első kellemes meglepetés. Nincs történet. Ami van, az hajszálvékony. A Hősök a Nexus nevű helyen csapnak össze a nézők szórakoztatásáért. És nem is veszi komolyan magát. Még a Tutorialba is James Raynor megkérdezi Uthert, hogy ezt miért csinálják. A válasz rá, mintha törné a negyedik falat: Ne gondolkozz ezen, csak tedd, amit tenned kell.
Akkor jöjjön számomra a legnagyobb piros pont: A játékmenet. ZSENIÁLIS húzások tömkelegét hajtja végre a játék. De csak sorjában:
1. Kukázták azt, amiért a LoL nem csapatjáték, avagy az arany és tárgyvásárlást. Elvégre, az miért lenne csapatjáték, ha az aranyat magadnak gyűjtöd be és az általad vásárolt tárgyak csak téged erősítenek?
2. Közös XP gyűjtés. Elvégre csapatban harcoltok és bármi, amit tesztek a csapatod javát szolgálja. Leöltél néhány szörnyet, vagy néhány hőst? Az a csapatod érdeme is. Közösen nyertek vagy buktok. Ennyi
3. Activityk és több pálya: Minden pálya más feladat teljesítését igényli, ami kizökkenti a csapatot az egyhangú egymás elleni csépelésből. Legyen szó a Garden Of Terror gazirtásáról, ami 100 összegyűjtött virágszerűség után szabadjára engedhető a Kerti Terror, vagy a Sky Temple pusztító mechanizmusainak beindításáról, egy pálya sem unalmas.
4. Talentek: Lényegében ez az egyetlen dolog, ami a hősödet erősíti, de a csapatod javát szolgálja. Ha pl.Tankos karakterrel vagy, mint Diablo, akkor érdemes az életerőre és a regenerációra gyúrni, hogy szépen bírd az ütéseket, míg mondjuk egy távolsági karakter segít, hogy jobban írtsd az ellent.
És ez csak a játékmenet. A szereplők száma is megér egy plusz pontot. Mindhárom játékból elég sok karakter van, ami még bővülni fog. Legérdekesebb karakter számomra Cho'Gall, aki kétfejű, ennek okán két játékos játszik. A Zenék meg a hangeffektek is nagyszerűre sikeredtek. A zenék terén mindhárom játék főbb zenéit újrakeverték, de tökéletesen hallható bennük az eredeti zene. Az effektek is megállják a helyüket. A szinkronhangok és a hősök közti párbeszédek viszont számomra a legnagyobb pozitívum. Minden hős vagy játékmester, aki megszólal, szívét-lelkét beleadja. A párbeszédek a hősök közt mindig jelen vannak. Ha társak találkoznak, azok üdvözlik egymást, ha ellenségek, legtöbbször megfogadják, hogy ha vége a harcnak, kinyírják egymást. A játékmesterek is elég interaktívak. Ha leölsz valakit, akkor megdicsérnek (ujjongva vagy éppen csak egy szép volt féle kijelentéssel elintézik), ha meghalsz, akkor már majdnem megkérdi, hogy elfáradtál?
Végső értékelés: Számomra 2015 legjobb játéka. Tökéletes játékmenet, haverokkal együtt csapatni meg nagy élmény.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.