2016. január 13. 09:59 - Ragnafan1992

Yu Yu Hakusho PS2 játékelemzés

250px-yuyuhakushodarktournamentcover.jpg

Sziasztok. A mai játékbemutatóm egész különleges. Abból a szempontból, hogy ezt már Decemberben szerettem volna megírni. Miért maradt el akkor? Mert a bennem lévő haragot és csalódottságot le akartam nyelni. Mert hiába az egyik örök favorit anime játékom, SOHA nem bocsájtom meg a készítőknek, hogy egy ilyen nagyszerű alapötletet ennyire el kellet baszniuk játékmenet szintjén. 3 éven keresztül kerestem ezt a játékot. Azóta, hogy egy gameplayt láttam róla. 

De ne szaladjunk ennyire előre. A játékot 2005-ben adta ki Európában az Atari. Ehhez megbízták a Digital Fiction nevű céget, akik már csináltak verekedős játékokat. Viszont, ez egy afféle megvágott változata az eredeti játéknak, amit csak Japánban adtak ki. Japánban ugyanis ezzel egyidőben megjelent a Forever. Igaz, folytatása a Dark Tournamentnek, mégis körökkel jobb, mint ez az okádék.

- Hol van a hiba?- Merül fel a kérdés. Hát nem a graifkában és a hangulatért felelős elemekben. Mert itt bizony kitettek magukért a fejlesztők. Az átvezetők egyenesen az animéből lettek átemelve. Ez nagyon jó húzás, főleg, mert nem látni ilyet sok animés játékban. A zenék igazából elmennek. A játszható karakterek száma is jónak mondható. Bocsánat, nem jó, hanem tökéletes. Az összes karakter, aki harcolt Yusuke és társai ellen, azok mind benne vannak. Egy szó, mint száz, hangulatot tudnak alkotni.

maxresdefault.jpg

Sajnos a negatívumai viszont elássák a játékot a föld alá és ott is rohasszák meg. Játékmenet szintjén ugyanis elkövettek két hibát, ami miatt búcsút mondhatunk annak a ténynek, hogy ez lehetne a jelzője annak, hogy igenis megéri befektetni a nem Naruto és DBZ animeadaptációkba. A játék elsőszámú hibája, hogy az írányítás rettentően lassú felfogású. 1-2 másodperces késések vannak benne és a gombokat is rossz ütembe fogja fel. Tehát nagyobb kombókat felejtsd el, hogy mindig be tudod hozni. De a kisebb kombók is sanszosan jönnek be. Például a spéci technikák, mint a Reigun (vagy Spirit Gun), vagy a Szellemkard is néha nem jön be, mert elfejeltette a játék, hogy te benyomod a helyes kombinációt, csak egy gombot fog fel. Ezáltal a játékos kénytelen gombpülölésbe átmenni. A második hiba viszont az első hiba miatt teszi a játék sztoriját VÉGIGJÁTSZHATATLANNÁ!!!

A nehézség. POFÁTLANUL CSAL! Félreértés ne essék: Szeretem a kihívásokat és nehézséget, mert minél nagyobb a kihívás, annál nagyobb az öröm, hogy hurrá, kijátszottam. Ám itt nemcsak a sztori mód, hanem az árkád módban is csal a játék. Legtöbbször egy hiba után az ellen úgy bedarál, hogy esélytelen, hogy valaha csalás nélkül megnyerd. Egyszer rosszul védekezel, egy tízütéses kombóval úgy hazavág, hogy attól joggal megy fel benned a vérnyomás. A Végső Yusuke VS Fiatal Toguro pedig szinte lehetetlen. A nehézségi fokozat nem más, mint egy ostoba illúzió.

Végső szavam, hogy fáj, hogy így elbaszták a kedvenc animém első komolyabb videójáték adaptációját. Pedig elég lett volna mondjuk a felesleges Token játék helyett a játékmenettel foglalkozniuk és akkor jobb eredményt kaptak volna. Viszont ehelyett a Digital Fiction végső koporsó szögét jelenthette volna. 

Ennyi voltam mára, sziasztok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://animekesgames.blog.hu/api/trackback/id/tr368267686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangekyo22 2016.04.04. 15:06:45

Remélem lesz még Yu Yu Hakusho-s játék.

Ragnafan1992 2016.04.04. 18:46:22

@Mangekyo22: Van. Ahogy írtam a Forever, illetve Sega Genesisen is megjelent egy játék. Egyetlen hibája, hogy Only Japan.....
Az Európaiak ezzel a szutyokkal elégedjenek meg, illetve a Gameboy Advancera megjelent egész jó játékokkal.