2016. január 13. 09:59 - Ragnafan1992

Yu Yu Hakusho PS2 játékelemzés

250px-yuyuhakushodarktournamentcover.jpg

Sziasztok. A mai játékbemutatóm egész különleges. Abból a szempontból, hogy ezt már Decemberben szerettem volna megírni. Miért maradt el akkor? Mert a bennem lévő haragot és csalódottságot le akartam nyelni. Mert hiába az egyik örök favorit anime játékom, SOHA nem bocsájtom meg a készítőknek, hogy egy ilyen nagyszerű alapötletet ennyire el kellet baszniuk játékmenet szintjén. 3 éven keresztül kerestem ezt a játékot. Azóta, hogy egy gameplayt láttam róla. 

De ne szaladjunk ennyire előre. A játékot 2005-ben adta ki Európában az Atari. Ehhez megbízták a Digital Fiction nevű céget, akik már csináltak verekedős játékokat. Viszont, ez egy afféle megvágott változata az eredeti játéknak, amit csak Japánban adtak ki. Japánban ugyanis ezzel egyidőben megjelent a Forever. Igaz, folytatása a Dark Tournamentnek, mégis körökkel jobb, mint ez az okádék.

- Hol van a hiba?- Merül fel a kérdés. Hát nem a graifkában és a hangulatért felelős elemekben. Mert itt bizony kitettek magukért a fejlesztők. Az átvezetők egyenesen az animéből lettek átemelve. Ez nagyon jó húzás, főleg, mert nem látni ilyet sok animés játékban. A zenék igazából elmennek. A játszható karakterek száma is jónak mondható. Bocsánat, nem jó, hanem tökéletes. Az összes karakter, aki harcolt Yusuke és társai ellen, azok mind benne vannak. Egy szó, mint száz, hangulatot tudnak alkotni.

maxresdefault.jpg

Sajnos a negatívumai viszont elássák a játékot a föld alá és ott is rohasszák meg. Játékmenet szintjén ugyanis elkövettek két hibát, ami miatt búcsút mondhatunk annak a ténynek, hogy ez lehetne a jelzője annak, hogy igenis megéri befektetni a nem Naruto és DBZ animeadaptációkba. A játék elsőszámú hibája, hogy az írányítás rettentően lassú felfogású. 1-2 másodperces késések vannak benne és a gombokat is rossz ütembe fogja fel. Tehát nagyobb kombókat felejtsd el, hogy mindig be tudod hozni. De a kisebb kombók is sanszosan jönnek be. Például a spéci technikák, mint a Reigun (vagy Spirit Gun), vagy a Szellemkard is néha nem jön be, mert elfejeltette a játék, hogy te benyomod a helyes kombinációt, csak egy gombot fog fel. Ezáltal a játékos kénytelen gombpülölésbe átmenni. A második hiba viszont az első hiba miatt teszi a játék sztoriját VÉGIGJÁTSZHATATLANNÁ!!!

A nehézség. POFÁTLANUL CSAL! Félreértés ne essék: Szeretem a kihívásokat és nehézséget, mert minél nagyobb a kihívás, annál nagyobb az öröm, hogy hurrá, kijátszottam. Ám itt nemcsak a sztori mód, hanem az árkád módban is csal a játék. Legtöbbször egy hiba után az ellen úgy bedarál, hogy esélytelen, hogy valaha csalás nélkül megnyerd. Egyszer rosszul védekezel, egy tízütéses kombóval úgy hazavág, hogy attól joggal megy fel benned a vérnyomás. A Végső Yusuke VS Fiatal Toguro pedig szinte lehetetlen. A nehézségi fokozat nem más, mint egy ostoba illúzió.

Végső szavam, hogy fáj, hogy így elbaszták a kedvenc animém első komolyabb videójáték adaptációját. Pedig elég lett volna mondjuk a felesleges Token játék helyett a játékmenettel foglalkozniuk és akkor jobb eredményt kaptak volna. Viszont ehelyett a Digital Fiction végső koporsó szögét jelenthette volna. 

Ennyi voltam mára, sziasztok.

2 komment
2015. december 31. 22:29 - Ragnafan1992

Boldog Új Évet. Helyzetjelentés

Sziasztok. Itt Ragnafan1992. Boldog új évet szeretnék kívánni minden olvasónak. Rövid helyzetjelentést írok. Novemberben indítottam a blogot. Azóta nem sok poszt jelent meg. De jövőbeli terveim azok vannak elemzések terén. Hát, lássunk néhányat.

1. Read Or Die: Betűk Bűvöletében

Ez az anime megérdemel egy írásos kritikát. Lehengerlő látványvilág, jó humor, szerethető karakterek, és nagyszerű akciójelenetek. Good Job J.C, Staff.

 

1347728994-04573000.jpg

2. Phoenix Wright Extravaganazza.

Mivel az első játékot kielemeztem, így nem kérdéses, hogy a többi játék is sorra kerül (kivéve a 3ds konzolra kiadottakat). Ennek oka, hogy 2016-ra ígérték az animét. Az Extravaganazza tartalmazni fogja az Ace Attroney mozifilmet, a Justice For All, a Trials And Tribulations, az Appolo Justice és a Miles Edgeworth szériákat is.

414eaab656631ad9597fdd96453510fb.jpg

3. Melyik animékből lehetne igazán jó videójáték podcast.

Január második szombatját már alig várom. Tervszerint egy podcastben meghívott vendégekkel tárgyalom meg, hogy melyik anime érdemelne játékadaptációt.

4. Yu Yu Hakusho: Dark Tournament.

Ez az elemzés papíron kész, de lusta voltam posztolni. De ígérem, hogy jövőre kiposztolom.

5. és a legnagyobb dobásom: Playstation Maniacs.

Akik a 90-es években voltak gyerekek és szerették a videójátékokat, azok biztos játszottak a Playstation 1-en. Számomra örökzöld konzolnak számít. Új világok nyíltak meg a szemem előtt és a mai napig is szívesen játszok a kedvenc PS1-es játékaimmal. És hogyan máshogyan tisztelhetem meg a kedvenc konzolomat, minthogy a legjobb játékokból készítek elemzéseket.

Ennyi voltam mára, Boldog Új Évet.

Szólj hozzá!
2015. december 26. 17:29 - Ragnafan1992

Heroes Of The Storm elemzés.

Avagy számomra 2015 legjobb játéka.

blizzard-photo-heroes-of-the-storm-hots-splash-screen-core-characters.jpg

Sziasztok. Itt újra Ragnafan1992. Bevallom az őszintét, nem vagyok oda a MOBA játékműfajért. Kipróbáltam párat, a Leauge of Legendstől a SMITE-ig, de baromira nem jött be. Amikor viszont DMNemo említette ezt a játékot, felkeltette az érdeklődésemet. Az oka egyszerű: Blizzard. Személyszerint a Blizzardot tartom a legjobb Valós Idejű Stratégiák alkotóinak. Mind a Starcraft és mind a Warcraft a nagy kedvenceim. A Diablo meg nagy favorit, ha RPG-ről van szó. És ha még kellet egy löket arra, hogy ezt a játékot leszedjem, akkor megkaptam. A fent említett három Blizzard játék szereplői csapnak össze egymással a győzelem érdekében. Ez elég is volt, hogy letöltsem. Az eredmény magáért beszél....KIVÁLÓ ÉLMÉNY
Kezdem a történettel. Mert kíváncsi voltam rá: Miért csapnak össze ezek hősök? Itt ér az első kellemes meglepetés. Nincs történet. Ami van, az hajszálvékony. A Hősök a Nexus nevű helyen csapnak össze a nézők szórakoztatásáért. És nem is veszi komolyan magát. Még a Tutorialba is James Raynor megkérdezi Uthert, hogy ezt miért csinálják. A válasz rá, mintha törné a negyedik falat: Ne gondolkozz ezen, csak tedd, amit tenned kell.

Akkor jöjjön számomra a legnagyobb piros pont: A játékmenet. ZSENIÁLIS húzások tömkelegét hajtja végre a játék. De csak sorjában:
1. Kukázták azt, amiért a LoL nem csapatjáték, avagy az arany és tárgyvásárlást. Elvégre, az miért lenne csapatjáték, ha az aranyat magadnak gyűjtöd be és az általad vásárolt tárgyak csak téged erősítenek?

2. Közös XP gyűjtés. Elvégre csapatban harcoltok és bármi, amit tesztek a csapatod javát szolgálja. Leöltél néhány szörnyet, vagy néhány hőst? Az a csapatod érdeme is. Közösen nyertek vagy buktok. Ennyi

3. Activityk és több pálya: Minden pálya más feladat teljesítését igényli, ami kizökkenti a csapatot az egyhangú egymás elleni csépelésből. Legyen szó a Garden Of Terror gazirtásáról, ami 100 összegyűjtött virágszerűség után szabadjára engedhető a Kerti Terror, vagy a Sky Temple pusztító mechanizmusainak  beindításáról, egy pálya sem unalmas.

4. Talentek: Lényegében ez az egyetlen dolog, ami a hősödet erősíti, de a csapatod javát szolgálja. Ha pl.Tankos karakterrel vagy, mint Diablo, akkor érdemes az életerőre és a regenerációra gyúrni, hogy szépen bírd az ütéseket, míg mondjuk egy távolsági karakter segít, hogy jobban írtsd az ellent.

És ez csak a játékmenet. A szereplők száma is megér egy plusz pontot. Mindhárom játékból elég sok karakter van, ami még bővülni fog. Legérdekesebb karakter számomra Cho'Gall, aki kétfejű, ennek okán két játékos játszik. A Zenék meg a hangeffektek is nagyszerűre sikeredtek. A zenék terén mindhárom játék főbb zenéit újrakeverték, de tökéletesen hallható bennük az eredeti zene. Az effektek is megállják a helyüket. A szinkronhangok és a hősök közti párbeszédek viszont számomra a legnagyobb pozitívum. Minden hős vagy játékmester, aki megszólal, szívét-lelkét beleadja. A párbeszédek a hősök közt mindig jelen vannak. Ha társak találkoznak, azok üdvözlik egymást, ha ellenségek, legtöbbször megfogadják, hogy ha vége a harcnak, kinyírják egymást. A játékmesterek is elég interaktívak. Ha leölsz valakit, akkor megdicsérnek (ujjongva vagy éppen csak egy szép volt féle kijelentéssel elintézik), ha meghalsz, akkor már majdnem megkérdi, hogy elfáradtál? 
heroes-of-the-storm-closed-beta.jpg

Végső értékelés: Számomra 2015 legjobb játéka. Tökéletes játékmenet, haverokkal együtt csapatni meg nagy élmény. 

Szólj hozzá!
2015. december 25. 17:07 - Ragnafan1992

Boku No Pico elemzés

Vigyázat, szókimondó tartalom!

boku_no_pico_full_898481.jpg

Sziasztok. Boldog Karácsonyt minden anime rajongónak. A mai anime, ami a kezeim közé került egy nagyon elátkozott anime. Az animés oldalak, amiket bebarangoltam, csak negatívan nyilatkozott róla vagy viccként kezelték. Megértem, hogy miért. Mivel az egyik legbotrányosabb hentai ágazatba tartozik, a Shotába. A Shota nem más, mint a Transzexuális szexet jelenti, ami Keleten megszokott (hát igen, a gének szívatósak néha). Akkor csak ennyi probléma lenne az animével? NEM! Sokaknál a transzik kivernék a biztosítékot, de én más okot találtam, amiért egyszer bírtam végignézni és soha többé nem kívánom.
Kezdjük a sztorival: Tamotsu szép nyugisan sétálgat egy kis tengerparti városban, mikor felfigyel egy aranyos kislányra. Rögtön megtetszik neki, de mire jobban megfigyelhetné, a lány eltűnik. Nem sokkal később újra megtalálja egy kis kávézóban, ahol a nagyapjának segít a kiszolgálásban. És itt elkezdődik kettőjük kapcsolata... egy kis meglepetéssel... kiderül, hogy Piko, a lány nem is lány, hanem fiú...

Ez mind szép és jó. A Zene elmegy, a látvány is. Viszont a bajok ott kezdődnek, hogy mindent a szexre tettek, ezzel kukázva minden mást. Dramaturgia és párbeszédek nincsenek. Mi a faszért lennének, elég, ha basznak, nem? De ez csak a jéghegy csúcsa. A logikai bakik, amik kiverték nálam a biztosítékot. Kezdjük azzal a Tamotsu meglátja Picot egy pénzbedobós távcsövön. Nem is tudtam, hogy az ilyen pénznyelő távcsövek olyan közelítéssel rendelkeznek, amit bármelyik HD kamera megirigyelhetne. De amin a mai napig nem tudok túllépni, az az első szexjelenet. Amikor a főhősünk meglátja Pico faszát meg se lepődik. Viszont mindig lánynak hitte. Akkor mi lett volna a reakció? Egyszerű: AZTAKURVAFASZBA!!! De nem, a főhős meg se lepődik, hanem egyből bekapja. Ooooké....Rohadtul nincs utalás arra, hogy a főhős biszex, de minek is kell bárminemű utalás rá, nem? Aztán egy jelenetben Picora rá akarja erőltetni a drága főhősünk egy női ruhát, amitől kislányként néz ki. Aha....MÁR PEDOFIL IS!!!! Tamotsu úgy látszik, hogy mindent megdug, ami él és mozog. Hát gratulálok. Ha a kitalálója ilyen, akkor nem kívánok neki se hátat fordítani, de senkit sem akarok neki bemutatni. Aztán a vége megér egy misét. Pico megelégeli, hogy baszogatja ez a szexuális vadállat. Ezért levágja a haját és férfiként öltözik. De aztán a főhős megdughatja, mert annyit mondott, hogy szereti......NO COMMENT!!!!!
Szóval a 34 perces szenvedés végén már a készítőket és az animestúdiót úgy átkoztam, mint Mangekyo022 a Hoods Entertaimentet. És ha ez nem lenne elég, akkor ebből a celluloidhulladékból csináltak három részt is. Hogy az idegeim nem kívánták a maradék kettőt, az biztos! Úgyhogy ennyi. Senkinek nem ajánlom, akinek van egy kis józan esze. Végső értékelés előtt arról, hogy kiknek készült ez a szemét:
1444801973_kqlj3-nc.jpegVégső értékelés: ROHADTUL FELCSESZETT IDEGILEG!! A józan eszű hentai rajongók kerüljék el ezt a szart. És Yaoi rajongóknak sem ajánlom. A készítőnek, de legfőképpen azt kívánom, hogy a szülei is inkább mentek volna moziba!

3 komment
2015. december 25. 17:06 - Ragnafan1992

Phoenix Wright: Ace Attorney elemzés.

Ügyvédnek lenni sohasem volt ennyire izgalmas.

Sziasztok. Üdv egy újabb játékelemzésemben, amiben egy Nintendo DS exkluzív játékot fogok bemutatni, ami a Capcom gondozásában jött ki. Kezdetben még a Gameboy Advance kézikonzolra jött ki csak Japánban, ám a Nintendo DS változat nemzetközileg is kijött Amerikában és Európában. Hatalmas sikere lett és nem ok nélkül. De vágjunk is bele.

A történet szerint főhősünk Phoneix Wright védőügyvéd, akinek feltétlen célja, hogy a klienseit megvédje a bíróságon. Legelső melójában Larry Butz nevű barátját kell a gyilkosság vádja alól kimenteni. Ez jó ürügy arra, hogy a játék alapjait megtanuljuk a bírósági szekciókban. Ergó, a tanúk hazugságaira kell bizonyítékkal válaszolni. A fejezet játszása közben tűnik fel az embernek, hogy a zenék nagyon megadják a játék hangulatát a párbeszédeken kívül. A sikeres tárgyalás után főnökünket, Mia Feyt megölik és kishúgát, Maya Fey-t kell megmenteni, aki a megmentése után hozzánk fog csatlakozni. Ráadásul a második fejezetben ismerhetjük meg Phoenix riválisát is, Miles Edgeworth-öt. A történet itt korántsem ér véget, hanem a négy fejezetes kampány ideje alatt pörögnek, de nem mesélem tovább. Mindenkinek ki kell próbálni, aki egy jó sztorival akar gazdagodni.

maya_and_phoenix.pngDe nem csak a történet és a zene kiváló (mégha a zene idézi a 16 bites korszakot). A karakterek nagyon szerethetőek. Igaz, hogy sablon karakterek, de nagyon sokat fektettek a készítők a jellemükben. Például hősük kezdőként még sokszor meglepődik vagy éppen mellényúl, de a vége fele már nagyon ügyesen csikarja ki az igazságot a tanúkból. De ott van még Dick Gumshoe nyomozó, aki elég kétbalkezes és néha nagyon fárasztó, de lehet rajta nevetni és aranyból van a szíve.

 

 

A tárgyalásokon kívül a nyomozás kap főbb szerepet. Itt lényegében nekünk kell megkeresni a bizonyítékokat, embereket kihallgatni és tőlük is bizonyítékokat beszerezni. Itt viszont az érintőképernyő nagyon hasznos, ugyanis azzal lehet a bizonyítékokra rámutatni. Lényegében, aki csak érintőképernyővel játszaná végig, annak arra is van lehetősége (én tableten játszottam végig). Az egyetlen igazi hátránya, hogy angol tudás kell hozzá és eléggé rétegjáték. Tehát, aki akciójáték bolond, az messze el fogja kerülni.
Értékelés:
Grafika: 8/10 
Zene: 10/10
Játékmenet: 10/10
Élmény: 10/10
Végső értékelés: 38/40
Számomra nagy favorit lett a játék. De világszerte akkora népszerűségre tett szert, hogy filmadaptációt is kapott és 2016-ra animét is ígértek belőle. Ennyi voltam mára, sziasztok.

2 komment
2015. december 25. 17:05 - Ragnafan1992

Blazblue: Continuum Shift Extended elemzése.

Avagy, hogyan kell csinálni egy folytatást.

Sziasztok. Itt újra Ragnafan1992 és egy kiváló játékot fogok elemezni. De előtte egy kis háttér: A Blazblue neve számomra ismeretlen volt, egészen addig, míg Mangekyo022 elemzését el nem olvastam. Elolvasás után felcsigázott és automatikusan leszedtem. Az eredmény ámulatba ejtett. Hihetetlen kézzel rajzolt látványvilág, megával ragadó történetek és szereplők, de ami a legnagyobb piros pont a harcok menete és pörgőssége. Ígyhát nem csoda, hogy a Continuum Shift Extended is hamar felkerült a gépemre. A végeredmény: Tökéletes folytatás.

Elkezdtem a pozitívumokkal: Újfent nagyszerű lett a történet, ami ismét drámaira sikerült. Képregényszerű ábrázolásmódja az animés átvezetők kifogástalanok lettek.

vitablazbluefeature.jpg

Angoltudás kötelező hozzá, ha valaki meg akarja érteni a történetet, de én kijelentem, hogy bármelyik karakter jövőjéért még ennyire sosem izgultam (talán a Mortal 9 vagy a Walking Dead szériában). Továbbá megjelentek úgynevezett gag endingek, amik egy vicesebb befejezést tartogattak a játékosonak (favoritom Rachel Alucard befejezése). De a legjobb, hogy ha sztoriban kikapsz, akkor kapsz egy Continue lehetőséget, ami a Calamity Triggerben nem volt. 

Tovább
Szólj hozzá!
2015. november 03. 12:32 - Ragnafan1992

Chi's Saga anime elemzés

avagy a Chi's Sweet Home és a Chi's New Adress elemzése


chi_by_wallabby.jpg
Sziasztok. Én Ragnafan1992 vagyok és ahogylátható ez az első anime elemzésem. Úgyhogy ideje kezdenem az egyik kedvenc animémet. Miben különleges számomra az anime? A válasz egyszerű: Aranyos főszereplő, nagyszerű látványvilág és humor. 
A történet egyszerű: Chi, a két hónapos kiscica elvetéved az anyjától, mert egy madarat kerget. A teljesen elveszett és halálosan rettegő Chi-t a Yamada család veszi örökbe. Ám van egy kis bibi: Az albérlet, ahol Yamadáék laknak, nem lehet állatot tartani. Chi viszont kezdeti félelme ellenére, hamarosan otthonának tekinti a Yamada család házát. Innentől már mindennapos dolgokat követhetjük, mindezt Chi narrativája fogja feldobni.
Hol is kezdjem a pozitívumokat? A látvány egyszerű, de mégis nagyszerű. A zenék eszméletlenül jók. Főképp az opening, amire az első szavam, hogy aranyos és édes. A karakterek természetesen viselkednek és olyan érzése van a laikus embereknek, mintha élnének. Ebből a sorból Chi-t emelem ki. A narratívája meg tudja értetni, hogy mit éreznek a macskák és hogy reagálnak a mindennapos dolgokra. De a Yamada család is úgy viselkedik, mint egy normális család, akinek egy macska is családtagnak számít.

Az anime 104 részes, de három perces szösszenet egy epizód, viszont sajnos nincsen ending. De azonfelül rendkívül aranyos és imádnivaló anime. És a folytatása, a Chi New Adress csak tett rá még egy lapátra, hogy Chi neve ikonikus legyen. Története ott veszi fel a fonalat, ahol a Sweet Home abbahagyta. A Yamada család nem tud megvállni Chi-től, főképp a fiúk, Youhei. Emiatt úgy döntenek, hogy beköltöznek egy olyan panelházba, ahol állatot lehet tartani. Ezután Chire újabb kalandok várnak és a nézőre újabb nevetésáradatra készülhet. 

A Chi New Adress egyetlen újítást tartalmazott: Újabb háziállatok bevezetése. Nemcsak macska, hanem kutya, nyúl, papagáj és egyéb állatok. És minden állatnak saját személyiséget adtak. Mondjuk ott van Alice-chan a fennhéjázó macska, aki nehezen ismeri be, ha valamit élvez, Fuji-san, akit bölcsnek tartanak, de a kedvencem Hana-san, aki Chi-re úgy vigyáz, mintha a saját testvére lenne. Minden más maradt az eredeti formulában. A New Adress 105 részes és megéri végignézni, mert egy hatalmas élmény.

Zárásképpen mi sem bizonyítja jobban, hogy ez egy zseniális anime, mint az animeadditcs oldalán erről az animéről csak jót írnak és utálója sincsen. További kellemes napot. Szaisztok.

 

 

Szólj hozzá!